dinsdag 13 november 2012

Recept: Lekkere dip

Deze lekkere dip heb ik de laatste tijd weer een paar keer gemaakt. 5 jaar geleden heb ik het recept gekregen van iemand waarmee ik ontwikkelingswerk heb gedaan. Zij maakte vaak voor een gezellige avond deze heerlijke dip. 
Gelukkig is het heel simpel en ik heb alleen maar positieve reacties gehad. Dus wil je eens iets anders 's avonds voor de tv of op een feestje,  hiermee scoor je gegarandeerd. 

Pak een platte schaal of een bord. (ligt even aan de hoeveelheid dip die je wilt maken.
Je begint met roomkaas. Ik gebruik hier zuivelspread naturel. Maar je kan hiermee natuurlijk variëren  Dit smeer je op de schaal of op het bord. Smeer een goeie bodem.

Daarna snipper je uien heel fijn. Ik gebruik hiervoor altijd een hakapparaatje. Dit verdeel je weer over de roomkaas. Niet een te dikke laag, anders wordt het zo'n hap vol uien.

 Daarna gebruik je tomaten. Je haalt het waterige deel eruit en gebruikt alleen het buitenste, stevige deel. Dit maak je ze klein mogelijk. Je smeert het weer bovenop de uien en daarna (vergeten op de foto te zetten) gebruik je Rucola sla. Dit hak je fijn en doe je bovenop.
Naar smaak zou je nog zout en peper toe kunnen voegen. Ik heb dat niet gedaan en vind het heerlijk zo.

Even de ingredienten op een rij: roomkaas, uien, tomaten en rucola.  
Lekker tortilla chips erbij en scheppen maar. Eet smakelijk. 









3 opmerkingen:

  1. Ziet er lekker uit :D Hee meis, wil jij me nog eens het recept van de cranberry cake van je moeder doormailen?? HAD het meegenomen maar toch kwijtgeraakt...wil het voor Kerst maken dit jaar voor hier. JA hier zijn ook cranberries te koop gelukkig :D

    Hoor wel van je
    dutchy19 at gmail dot com

    Groetjjes van Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, het staat op mijn site bij recepten.

    BeantwoordenVerwijderen