zondag 18 maart 2012

Zweeds kostuum voor een feest

Voor het 12,5 jarig huwelijksfeest van mijn schoonzus en zwager heb ik een zweeds kostuum gemaakt. Het thema van het feest was namelijk zweden.

Ik heb in Noorwegen en Zweden verschillende hutjes langs de kant van de weg gezien waar nog mensen in woonden die deze kleding aan hadden. Nu is het in Lapland gebruikelijker, en in het zuiden wat meer voor de toeristen. Ik had deze kleding onthouden omdat ik de kleuren zo mooi vond. Dus toen ik las dat het een Zweeds feest ging worden, wist ik al wat ik wilde maken. Al moet ik zeggen, ik heb het lichtelijk onderschat. Ik heb namelijk nog nooit een kleding stuk gemaakt op de naaimachine. En al helemaal niet zonder patroon. Maar hieronder de foto's van mijn kostuum en dat van mijn man.

Dit plaatje heb ik gebruikt als voorbeeld. Een lekker simpele versie van het echte kostuum.

Deze muts had ik van een nepbont gemaakt. Mijn man had hem op.
Mijn haar is prachtig ingevlochten bij de kapper. Ik had het gevoel dat ik zo in de lord of the rings kon. Alleen werd de kapster wel gek van mijn haar. Ik heb namelijk echt heel glad en stijl haar. (en heel dun)



Dit is mijn man. Voor hem heb ik een shirt gemaakt, een muts en beenwarmers. De beenwarmers zijn heel simpel. Gewoon een vierkant aan 1 kant vastgemaakt en over de broek aangetrokken.
En voor mij had ik een jurk gemaakt. Ik heb mijn eigen maten opgemeten en heb hiervoor zelf een jurk ontworpen. Ik vond hem erg goed gelukt, al kan het naaitechnisch wel iets beter. Maar voor de eerste keer......

1 opmerking:

  1. Leuk zeg!
    Echt knap van je dat je ze klaar hebt gekregen!
    Ben trots op je!

    BeantwoordenVerwijderen