zondag 15 januari 2012

Hart Kussen



In de kwantum had ik een kussen gezien die ik erg leuk vond, alleen vond ik hem nogal duur. Ik heb bij de Ikea stof gekocht en besloot hem zelf te maken. Het kussen is 50 bij  50 cm en ik heb een envelop sluiting gebruikt. Dat is dus vrij eenvoudig om te maken.
Het lastige aan dit kussen is, dat je het rafelen van het hart natuurlijk helemaal zelf moet doen. Daar heb ik wel even bij gezeten, maar het geeft wel een heel leuk effect.


Ik heb het patroon zelf gemaakt, maar het is zo simpel dat ik het niet op internet ga zetten. Maak een hart die jezelf mooi vindt. Dat doe je door een stuk patroonpapier dubbel te vouwen en een helft van een hart te tekenen en te knippen. Vouw het dan open en je hebt een prachtig gelijk hart. Deze naai je op het kussen, je zou nog plakvlieseline kunnen gebruiken, maar dat heb ik niet gedaan. Voor het kussen maak je stukken van 50 bij 50 cm, 50 bij 40 en 50 bij 30, vergeet niet om een centimeter extra te doen voor het vastnaaien. Succes ermee!




1 opmerking: