vrijdag 25 november 2011

Zelf een pittenzak maken

Ik heb 2 pittenzakken in mijn bezit. Allebei gemaakt door mijn eigen moeder. Ze verkocht ze voor de kerk met kerst. Ik denk dat ze er dit jaar ook weer zullen zijn op de kerstmarkt.





De pittenzak wordt van een grote lap stof gemaakt. Het is een langwerpige vorm, in drieen verdeeld. Je verdeeld hem in drieeen omdat je zo voorkomt dat alle pitten naar 1 kant gaan.
Mijn moeder heeft er boekweit in gedaan.
Je kunt de pittenzak 3 tot 4 minuten in de magnetron doen en hij is daarna heerlijk warm.
Heerlijk tegen koude voeten 's nachts, buikpijn, hoofdpijn of gewoon tegen de kou. Ook ideaal voor kinderen. Niet te warm maken dan.
Een kruik is veel gevaarlijker, aangezien je daar kokend water in moet doen. Ik heb eens een verhaal gehoord van een meisje waarbij de kruik is ontploft, dat wil je echt niet, al helemaal niet bij je kids.


4 opmerkingen:

  1. Nou en ze staan nog leuk ook :) Heb nog steeds die ene die ik ooit van je moeder heb gehad toen ik ziek, zwak en misselijk was, heeeeeerlijk ding. DENK dat ik straks nog maar eentje ga kopen hihi. Met engeltjes stof ♥♥ ofzo.....

    Liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alleen hoe maak je een pittenzak dat kun je nou nergens vinden...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In principe als je kunt naaien, kun je zelf een vorm bedenken. Je doet er boekweit in en naait hem dicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga hopelijk vandaag er een zelf maken. Maar er meteen een tutorial van .

    BeantwoordenVerwijderen