woensdag 23 november 2011

Boekenlegger van stof

Een hele poos terug kwam ik via het tijdschrift Eva op de volgende site Wendy's Heart Collection terecht. Ik heb daar wat dingetjes besteld, waaronder een boekenlegger. Deze was in een licht bruine kleur.
Ik bedacht dat ik misschien zelf ook wel zo'n boekenlegger kon maken.






Als patroon heb ik hetzelfde hartje gebruikt als bij de vilten hartjes die ik heb gemaakt. Ik heb hem bij Google gevonden als je intoetst hart. Deze heb ik nu verkleind. Ik heb als stof de rode ruitjes stof van de Kwantum gekozen. Ook heb ik rood lint gebruikt. En kralen van een oude ketting.


Maak het patroon vast met knopspelden.Knip er dan omheen. Ik heb het iets ruimer gedaan omdat ik het onder de naaimachine ga maken, en dan kan ik nog niet zo precies werken.



Natuurlijk heb je twee hartjes nodig. Je kan er voor kiezen om een effen rode stof aan de achterkant te doen, maar goed, die had ik niet.


Naai de 2 aan elkaar en naai het lint meteen mee. Vergeet niet om een opening te houden om het hart te vullen.




Aan het lint maak je 2 kralen. Ik had deze toevallig nog liggen. De kralen zorgen ervoor dat de boekenlegger mooi in het boek blijft liggen. Door middel van knopen kun je de lengte aanpassen op het boek.



4 opmerkingen:

  1. Goed dat je erbij zet dat je de vulling niet moet vergeten... ;) :P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk joh...zo zie je, een naaimachine is ZO handig hihi. Al kan dit natuurlijk ook heel goed met de hand...maar toch ♥♥ En idd...de vulling hahaha (zul je nog vaak horen denk ik )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, ja, hoop dat het me zelf niet weer overkomt om de vulling te vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen